آخرین اخبار

هیجان کاذب در بازار دلار و سکه

اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه امروز شاهدهیجان معامله گان دلار و سکه بود.

اشتراک گذاری
08 آبان 1401
کد مطلب : 3691

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران صبح امروز شنبه ۷ آبان ماه شاهد هیجان معامله گران دلار بود. عده ای از معامله گران معتقد بودند احتمال پیشروی قیمت دلار تا نیمه کانال ۳۳ هزار تومان هم وجود دارد. این دسته از معامله گران به نوسان قیمت دلار در معاملات پشت خطی اشاره می کردند. همین امر موجب شد خریدار در بازار دلار افزایش یابد اما از تعداد فروشنده ها کم شود. 

شکست سناریو معامله گران دلار

با این حال در معاملات نقدی سناریویی که آنها در نظر داشتند اتفاق نیفتاد. قیمت دلار در ابتدای معاملات نقدی اولین روز هفته در محدوده ۳۳ هزار تومان معامله شد اما بازیگران ارزی عصر امروز از مرز مذکور عقب نشینی کردند و مرز ۳۳ هزار تومان از دست رفت. نرخ دلار عصر امروز در محدوده ۳۲ هزار و ۸۵۰ تومان معامله شد.

دلیل برگشت دلار تهران

فعالان بازار ارز تهران می گفتند یکی از دلایل برگشت دلار تهران ناشی از عقبگرد اسکناس آمریکایی در هرات  بود.

 قیمت دلار هرات  در ابتدای معاملات نقدی  با  گپ مثبت ۲۳۰ تومانی آغاز به کار کرد. اسکناس آمریکایی در ابتدای معاملات نقدی امروز ۳۲ هزار و ۶۸۰ تومان بود و در ادامه روز بر روی ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان قرار گرفت.

دلار هرات ترمز تهران را کشید 

عقبگرد دلار هرات از قیمت ابتدای روز از نگاه عده ای از تحلیلگران ارزی این طور تعبیر شد که دلار هرات ترمز اسکناس آمریکایی در تهران را کشید . 

افزایش قیمت دلار در سلیمانیه 

نرخ دلار سلیمانیه امروز تا بالای مرز مقاومتی ۳۳ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت اما عصر امروز ۳۲ هزار و ۱۰۰ تومان بود. این قیمت در مقایسه با دیروز ۶۰ تومان بالاتر بود. 

نوسان محدود نرخ حواله درهم 

نرخ درهم در بازار امروز نسبت به ۲ روز قبل اندکی رشد کرد اما در نیمه روز رنج شد. قیمت درهم عصر امروز ۹ هزار و ۱۰۵ تومان بود. این قیمت نسبت به روز پنجشنبه اندکی کاهش را نشان می دهد. 

قیمت طلا ۱۸ عیار ریخت

قیمت اونس طلا در بازار امروز  در حدود ۳ دلار بالا رفت و در محدوده ۱۶۴۶دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان ریزش کرد  و به ۱ میلیون  و ۳۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید. 

هیجان کاذب در بازار سکه 

بازار سکه هم مانند بازار ارز تهران صبح امروز شاهد هیجان کاذب بود. قبل از شروع معاملات بازار، سکه بازان با اشاره به احتمال افزایش قیمت دلار می گفتند احتمالا سکه تا ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بالا برود . با این حال با کاهش قیمت دلار  در طول معاملات نقدی ؛ هیجان افزایشی سکه بازان کاهشی شد و تب بازار سکه خوابید . 

قیمت سکه عصر امروز در محدوده ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. ارزش ذاتی سکه ۱۲ میلیون و ۷۲۹ هزار تومان بود که با قیمت نقدی در بازار بیش از ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانفاصله را نشان می دهد و. حباب سکه هم در محدوده ۱۸ درصد بود. از نگاه تحلیلگران بازار سکه حباب سکه سطح خطرناکی رسیده با این حال  سکه بازان همچنان به صعود دلار خوشبین هستند . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 7 =